Reservatiewaarborg
De reservatiewaarborg bedraagt € 250,00 en dient uiterlijk 7 dagen na ondertekening van de opvangovereenkomst te worden gestort op het rekeningnummer van vzw De Hartjes
BE 85 2300 2843 9006 met als mededeling: ‘Waarborg (NAAM KIND)’.
Voor gezinnen met een gezamenlijk belastbaar inkomen vóór aftrekbare bestedingen lager dan een door Kind & Gezin jaarlijks bepaald bedrag is de waarborg € 50,00.
De waarborg wordt u terugbetaald mits :
– naleving van de schriftelijke reservatie van een kinderopvangplaats
– betaling van alle facturen en onkosten
– naleving van de opzegbepalingen
De waarborg wordt teruggestort ten vroegste 2 maanden na het beëindigen van de opvangovereenkomst op het gekende bankrekeningnummer.
Ouderbijdrage
Attest inkomenstarief
U berekent zelf de ouderbijdrage op de website van Kind & Gezin, www.kindengezin.be en bezorgt één maand vóór de start van de opvang het attest inkomenstarief.
Als u moeilijkheden ondervindt om deze aanvraag zelf te doen kan u zich wenden tot de staf.
Als we niet over een geldig attest beschikken, kan de opvang niet starten of wordt het maximumtarief aangerekend in afwachting van een geldig attest inkomenstarief.
Herberekening
U bent zelf verantwoordelijk voor de aanvraag van een nieuw attest inkomenstarief in geval van:
– wijziging van gezinssamenstelling
– daling van uw inkomen
Elk jaar wordt de ouderbijdrage geïndexeerd per 1 januari.
Indien het attest vervalt, wordt u tijdig door Kind en Gezin verwittigd en dient u een herberekening te doen. U bezorgt ons dit nieuwe attest.
De ouderbijdrage dekt het geheel der verblijfskosten met uitzondering van fles- en dieetvoeding. Luiers, slaapzak en voldoende reservekleding dient u zelf te voorzien.
Alle informatie over het tarief en de berekeningswijze vind je in de Brochure inkomenstarief voor ouders op de website van Kind en Gezin.
Je vindt hier ook de informatie over mogelijke verminderingen op het inkomenstarief en over herberekeningen wanneer je inkomen of gezinssamenstelling wijzigt